Partnerzy serwisu:
Pasażer

Bagaż wart 50 tys. zł zgubiony w pociągu PKP Intercity. Kto odpowiada za stratę?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Bagaż wart 50 tys. zł zgubiony w pociągu PKP Intercity. Kto odpowiada za stratę?
fot. MSZdjęcie ilustracyjne
Pasażer pociągu do Wiednia stracił w nim torbę z cennym sprzętem. Do powstania szkody, szacowanej na 50 tysięcy złotych, doszło po tym, jak podczas postoju technicznego na stacji w Raciborzu wyszedł z pociągu, który następnie odjechał. Jak twierdzi, winę za to ponosi przewoźnik, którego pracownicy mieli wygłosić błędny komunikat o czasie postoju – informuje „Gazeta Wyborcza”. Przewoźnik przypomina, że za nadzór nad bagażem odpowiada pasażer.

Do zdarzenia doszło na stacji w Raciborzu. Pociąg IC105 z Warszawy do Wiednia musiał zostać tam zatrzymany na dłuższy nieplanowy postój, który – według komunikatu, który usłyszeli pasażerowie – miał trwać co najmniej 45 minut. Okazało się jednak, że – gdy jeden z podróżnych, którzy opuścili skład, wrócił na peron po ok. pół godziny – skład, wraz z pozostawionymi przez niego bagażami, już odjechał.

Według relacji poszkodowanego pasażera próby zabezpieczenia pozostałych w wagonie rzeczy za pośrednictwem infolinii PKP Intercity, a następnie Kolei Czeskich, okazały się bezskuteczne. Dopiero z Wiednia nadszedł sygnał o odnalezieniu bagażu. Gdy jego właściciel przyjechał tam w celu jego odbioru, odkrył jednak, że brakuje jednej z toreb. Jej zawartość – m. in. laptopa i kluczy do mieszkania – wycenił na ok. 50 tysięcy złotych. Nie wiadomo, kiedy ani gdzie dokładnie torbę skradziono z pociągu.

Niefortunny podróżny złożył reklamację, jednak przewoźnik miał początkowo potraktować ją tylko jako wniosek o zwrot należności za częściowo niewykorzystany bilet. Kradzież torby z laptopem zgłoszono też policji, która prowadzi postępowanie wyjaśniające.

Pasażer zarzuca przewoźnikowi wygłoszenie błędnego komunikatu na stacji w Raciborzu: czas postoju okazał się krótszy niż zapowiadano, a kierownik pociągu nie zabronił opuszczania wagonów. Twierdzi też, że pracownica infolinii PKP Intercity nie oddzwoniła do niego mimo obietnicy, a pracownicy spółki ani współpracujących z nią przewoźników zagranicznych nie zabezpieczyli bagażu podczas trasy.

Rzecznik prasowy PKP Intercity Maciej Dutkiewicz twierdzi natomiast, że pasażerowie zostali poproszeni o pozostanie w pociągu, a komunikat zawierał zastrzeżenie, że przewidywany czas postoju może ulec zmianie. Zwraca też uwagę, że współpasażerowie nie poinformowali drużyny konduktorskiej o braku podróżnych na pokładzie, i przypomina, że w myśl regulaminu przewozu pociągami spółki (punkt 304) za nadzór nad bagażem odpowiada pasażer. Niezależnie od tego sprawa została zgłoszona ubezpieczycielowi.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity. Kolej dostępna dla wszystkich

Pasażer

PKP Intercity. Kolej dostępna dla wszystkich

PKP Intercity 25 lipca 2025

PKP Intercity uruchamia podwójne Pendolino do Kołobrzegu

Tabor i technika

PKP Intercity przebuduje hale naprawcze w Krakowie

Tabor i technika

MI planuje trzeci pociąg dalekobieżny do Płocka

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP Intercity. Kolej dostępna dla wszystkich

Pasażer

PKP Intercity. Kolej dostępna dla wszystkich

PKP Intercity 25 lipca 2025

PKP Intercity uruchamia podwójne Pendolino do Kołobrzegu

Tabor i technika

PKP Intercity przebuduje hale naprawcze w Krakowie

Tabor i technika

MI planuje trzeci pociąg dalekobieżny do Płocka

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5